Стартира дизайнерски отдел на Martin’s

Разговаряме с мениджъра Бизнес развитие д-р Благовест Върбаков

Д-р Върбаков, разкажете повече за новия отдел на MARTIN’S и какво да очакваме от него.

Здравейте! Буквално в навечерието на коледните и новогодишните празници Компанията, която имам удоволствието да менажирам от над година и половина, официално стартира своя нов отдел – дизайнерският. Обособяването му беше една от целите, заложени в Стратегията за развитие на MARTIN’S с „Хоризонт 2025“. Фактически той се явява част от третия отдел на Компанията – MARTIN’S Engineering, чиято роля е да предоставя т.нар. „добавена стойност“ към основните дейности, услуги, които MARTIN’S над 10 години извършва в сферата на недвижимото имущество. Дизайнерският отдел се създаде и с оглед заявените интереси на нашите клиенти. Затова той вече е факт, за което съм много щастлив!

Разкажете ни кои са дизайнерите и с какъв опит са.

Преди да отговоря на този въпрос, бих искал да отбележа, че стартирането на дизайнерския отдел беше предхождано от дълъг подготвителен период. MARTIN’S лесно можеше да съобщи, че разполага с интериорни дизайнери архитекти и, разбира се, в духа на маркетинга, да заяви гръмко, че са доказани специалисти, за да привлече колкото се може повече внимание. Впрочем подобни „трикове“, ако мога така да се изразя, са доста разпространени при абсолютно всеки вид бизнес, т.е. фанфарно да се презентира дадена услуга, без тя да е достатъчно обезпечена откъм надежден и качествен ресурс.

Тук нещата са различни. Спрямо тази инициатива на Компанията, тя открито показва с какъв ресурс разполага, както и кой е той. Като неин мениджър, се стремях разкриването на новите отдели, както е случаят с този, да не са „маркетингов трик“, а действителни. Поради това MARTIN’S сключи меморандуми за сътрудничество с Факултета по архитектура към Университета по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) в София, като сега е мястото да благодаря на декана на факултета проф. д-р арх. Орлин Давчев, и Националната художествена академия, и тук изразявам благодарност към зам. ректора ѝ проф. д-р Николай Младенов. При първоначалните ми разговори с тях те приеха твърде радушно инициативата за реализиране на партньорство. Компанията се ориентира към тези образователни институции, за да черпи свеж ресурс от млади и дейни архитекти дизайнери.

Но защо към студенти или наскоро завършили, те нямат достатъчно опит, а той е необходим. Клиентите биха се доверили на архитекти дизайнери с достатъчен професионален опит.

Разбира се, че опитът е необходим, особено за изграждане на професионални умения и компетенции. Спор за това няма! Но, съгласете се, че току-що завършилите студенти или тези в последната година от следването си се нуждаят от публична изява и място, където да покажат на какво са способни. Всеки млад човек иска това, както аз някога след университетското си образование, а предполагам и Вие също?

Винаги съм държал, независимо в коя компания съм работил, е да се дава реална възможност за насърчаване на млади специалисти, та дори и с минимален опит, защото все някога те трябва да придобият повече такъв. Нали така? И колкото по-отрано започне това, толкова е по-добре това за тях.

Ето защо MARTIN’S възприе политиката за тенденциозно внедряване и съответно позициониране на млади специалисти в реалния бизнес с всичките му предизвикателства, изразяващи се в стимула за утвърждаване на конкурентоспособността, от една страна, и от друга – в стремежа за трайно увеличаване на пазарния дял. Следователно Компанията им дава пълната свобода всеобхватно да разгърнат своя артистизъм, а нейна задача пък е действено да ги промотира. В този смисъл тя им създава благоприятна среда за максимално разгръщане на техния – сигурен съм – безспорен потенциал, който притежават и искат час по-скоро публично да изявят.

С това искате да кажете, че само може да очакват клиентите на MARTIN’S летящ старт на дизайнерския отдел.

Много хубаво казахте „летящ старт“ и наистина той е такъв. Нашите дизайнери са много талантливи и креативни в артистичните си визии и концепции, както и в пространствените си решения. Самите те поискаха също и да имат възможност да споделят вижданията си относно съвременните тенденции в интериорния дизайни и затова съвсем скоро очаквайте техните статии. Те ще бъдат онагледявани с много интересна визия, а няма да представляват само един суховат текст с механично копиран от Интернет снимков материал. Всичко това ме кара да им пожелая само едно на новите колеги – на добър час и успех!

17.12.2020 г.

MARTIN’S

You don't have permission to register